ایرانسل

ساخت وبلاگ

در هفته های اخیر شاهد خبرهای مختلفی در رابطه با گوشی گلکسی S20 FE  سامسونگ بوده‌ایم تا به امروز اطلاعات و رندرهای فراوانی از مقرون به صرفه ترین پرچمدار 2020 سامسونگ در اینترنت منتشر شده بود که ویدیوهای جدید در واقع ما را بیشتر با این دستگاه آشنا می کند. این کمپانی قرار است در 2 مهر ماه 1399 از این گوشی رونمایی خواهد کرد.
نگاه نزدیک به گلکسی S20 FE پیش از رونمایی رسمی

طبق اطلاعات موجود در تاییدیه TENAA، گلکسی S20 FE سامسونگ از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی است. ابعاد این دستگاه برابر ۸.۴ در ۷۴.۵ در ۱۵۹.۸ میلی‌متر است، بنابراین در میان گوشی‌های گلکسی S20 و گلکسی S20 پلاس قرار می‌گیرد.

گوشی جدید سامسونگ از دوربین اصلی سه گانه با سنسور اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. این دستگاه به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری نیز مجهز می‌شود.

کاربران می‌توانند این گوشی هوشمند را در ۶ رنگ مختلف سفارش دهند و انتظار می‌رود قیمتی برابر ۷۴۹ دلار داشته باشد که با توجه به مشخصات و ویژگی‌ها، قیمت قابل قبولی به نظر می‌رسد.

سامسونگ روز چهارشنبه، ۲ مهرماه از این گوشی هوشمند ونمایی خواهد کرد. در حال حاضر نمی‌دانیم نسخه LTE و 5G این دستگاه در کدام کشورها عرضه می‌شود، با این حال احتمالا شاهد عرضه نسخه مجهز به چیپست اسنپدراگون در آمریکا شمالی و مدل دارای پردازنده اگزینوس در سایر کشورهای جهان باشیم. مدل 4G از چیپ اگزینوس ۹۹۰ و مدل 5G از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌برد.

افشاگری‌های گذشته به پنل AMOLED این دستگاه با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز اشاره کرده‌اند. درون نمایشگر این دستگاه مانند اکثر محصولات جدید سامسونگ شاهد حفره در مرکز آن برای میزبانی دوربین سلفی خواهیم بود و در این گوشی از یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی استفاده می‌شود.

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,اینترنت,گلکسی,گوشی هوشمند, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 290 تاريخ : دوشنبه 31 شهريور 1399 ساعت: 23:34

سامسونگ یکی از کمپانی های فناوری بزرگ دنیاست، که وارد بخش‌های مختلف بازار شده و قطعات متنوعی تولید می کند. این کمپانی در 27 شهریور ماه 1399 از چهار سنسور دوربین جدید ایزوسل پرده برداری کرد که  از فناوری ISOCEL Plus و Smart ISO استفاده می کنند. این محصولات شامل سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2، سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ایزوسل GW3، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GM5 و ۳۲ مگاپیکسلی ایزوسل JD1 هستند. سامسونگ به جای نسل قبلی که از اندازه پیکسل ۰.۸ میکرومتری استفاده می‌کرد به‌سراغ پیکسل‌های ۰.۷ میکرومتری رفته و توانسته اندازه سنسورها را ۱۵ درصد کاهش داده و ماژول دوربین را ۱۰ درصد کوتاه تر کند.
سامسونگ چهار حسگر جدید با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری معرفی کرد

اکثر حسگرهای سامسونگ پیکسل‌هایی نسبتا کوچک در ابعاد ۰٫۸ میکرومتر دارند. این شرکت برای دستیابی به نتایج بهتر، به ترکیب‌کردن پیکسل‌ها روی می‌آورد تا از ترکیب آن‌ها، اَبَرپیکسل‌های جدید با قابلیت جذب نور بیشتر ایجاد شوند و کیفیت نهایی عکس افزایش پیدا کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد سامسونگ نمی‌خواهد خودش را به پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری محدود نگه دارد. چند روز پیش، شرکت کره‌ای از تولید چندین حسگر تصویر جدید خبر داد که تعداد بسیار زیادی پیکسل در ابعاد ۰٫۷ میکرومتر را شامل می‌شوند

حسگرهای جدید سامسونگ ۱۰ درصد کوچک‌تر شده‌اند

معمولا هرچه ابعاد پیکسل کوچک‌تر باشد، آن پیکسل توان کمتری برای جذب نور محیط دارد؛ بنابراین، تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور مطابق انتظار به‌نظر نمی‌رسند. سامسونگ با وجود آگاهی از این حقیقت، اعتقاد دارد استفاده از پیکسل‌های کوچک مزیت‌های مهمی نظیر بهبود عملکرد کلی حسگرها و کاهش اندازه‌ی برآمدگی دوربین در پشت گوشی‌های هوشمند به‌ارمغان می‌آورد. سامسونگ در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش می‌گوید حسگرهای جدید حداکثر ۱۵ درصد کوچک‌تر از حسگرهای ۰٫۸ میکرومتری هستند و همان وضوح را ارائه می‌دهند و ضخامت آن حداکثر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

تمامی حسگرهای جدیدی که سامسونگ معرفی کرده، فناوری اختصاصی این شرکت با نام ایزوسل پلاس (Isocell Plus) را دربر دارند تا امکان نفوذ نور و ارتباط مستقیم در بین پیکسل‌ها فراهم شود و کیفیت نهایی تصویر افزایش یابد. سامسونگ از حضور فناوری اسمارت ایزو (Smart ISO) در حسگرهای جدیدش به‌منظور ارائه‌ی اکسپوژر (نوردهی) بهبودیافته نیز خبر می‌دهد.

تمامی حسگرهای جدید سامسونگ

بهترین حسگر جدید شرکت کره‌ای با نام Samsung Isocell HM2 شناخته می‌شود که سومین حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ به‌حساب می‌آید. سامسونگ می‌گوید با حسگری 1/1.52 اینچ طرف هستیم که ۱۵ درصد کوچک‌تر از حسگرهای پیشین است و همچنان می‌تواند قابلیت‌های آن‌ها نظیر بزرگ‌نمایی سه‌برابری بدون افت کیفیت و سیستم فوکوس خودکار Super PD را ارائه دهد.

همچون Isocell HM1 که روی گلکسی اس 20 اولترا و گلکسی نوت 20 اولترا استفاده شده، حسگر جدید سامسونگ می‌تواند هر ۹ پیکسل مجاور را با یکدیگر ترکیب کند. با ترکیب پیکسل‌ها، داده‌های موجود در پیکسل جدیدی ادغام می‌شوند تا امکان ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی فراهم شود. همچنین، سامسونگ می‌گوید حسگر ایزوسل HM2 می‌تواند ویدئوهای 8K/24fps و 4K/120fps را ضبط کند

ایزوسل HM2 سامسونگ با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی مخصوص پرچم‌داران آینده است

دومین حسگر جدید سامسونگ Isocell GW3 نام دارد و از وضوح ۶۴ مگاپیکسل برخوردار است. این حسگر نسخه‌ی جدید حسگرهای ۶۴ مگاپیکسلی GW1 و GW2 و برای دستگاه‌های مین‌استریم تولید شده است. این یعنی به‌طور عمومی در میان‌رده‌‌ها و حتی دستگاه‌های نزدیک به پایین‌رده حضور پیدا خواهد کرد.

سامسونگ در بیانیه‌‌اش از کلیدواژه‌ی «ابعاد نوری» برای ایزوسل GW3 استفاده می‌کند و می‌گوید ابعاد نوری حسگر تقریبا معادل حسگر ۴۸ مگاپیکسلی این شرکت با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری است و به 1/1.97 اینچ می‌رسد. حسگر ایزوسل GW3 سامسونگ ویدئوهای 4K/60fps را نیز می‌تواند ضبط کندو سیستم لرزش‌گیر تصویر مبتنی‌بر ژیروسکوپ ارائه می‌دهد.

سامسونگ تا پیش از پایان ۲۰۲۰، حسگرهای دیگری نیز با پیکسل ۰٫۷ میکرومتری معرفی می‌کند

درحال‌حاضر، حسگرهای جدید ۱۰۸ و ۶۴ و ۳۲ مگاپیکسلی سامسونگ وارد مرحله‌ی تولید انبوه شده‌اند و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ایزوسل GM5 اکنون آماده‌ی تحویل به مشتریان است. سامسونگ هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی می‌توانیم منتظر عرضه‌ی نخستین گوشی‌ها با حسگرهای جدید سامسونگ باشیم. اینکه رویکرد جدید سامسونگ برای استفاده از پیکسل‌های کوچک‌تر درنهایت می‌تواند جواب‌گو باشد یا نه، سؤالی است که هنگام عرضه‌ی نخستین گوشی‌ها و بررسی آن‌ها پاسخش را خواهیم فهمید.

سامسونگ می‌گوید تا پیش از پایان سال جاری میلادی، حسگرهای دیگری نیز با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری رونمایی خواهد کرد. حسگرهایی که در آینده معرفی می‌شوند از فناوری جدید Isocell 2.0 بهره خواهند برد. شرکت کره‌ای اعلام می‌کند فناوری Isocell 2.0 درنهایت میزان حساسیت حسگرها به نور را درمقایسه‌با ایزوسل پلاس حداکثر ۱۲ درصد بهبود می‌بخشد.

سومین حسگر جدید این غول کره‌ای با نام Isocell GM5 شناخته می‌شود که به وضوح ۴۸ مگاپیکسلی و ابعاد 1/2.55 اینچ و پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری مجهز است. سامسونگ می‌گوید این حسگر ۴۸ مگاپیکسلی به‌طور ویژه برای دوربین‌های مجهز به لنز فوق‌عریض یا دوربین‌های مبتنی‌بر مکانیسم پریسکوپی ساخته شده است. درواقع، اگر دوربینی که بزرگ‌نمایی پنج‌برابری پریسکوپی ارائه می‌دهد، از حسگر جدید سامسونگ استفاده کند، برآمدگی کمتری روی پنل پشتی گوشی ایجاد خواهد کرد

آخرین حسگر جدید سامسونگ Isocell JD1 نامیده می‌شود و وضوح ۳۲ مگاپیکسلی دارد. سامسونگ ادعا می‌کند ایزوسل JD1 کوچک‌ترین حسگر ۳۲ مگاپیکسلی صنعت است و ابعادش به 1/3.14 اینچ می‌رسد. حسگر ۳۲ مگاپیکسلی ایزوسل JD1 مخصوص دوربین‌های سلفی پاپ‌آپ (بالاجهنده) است و می‌تواند برای دوربین‌های پنهان‌شده در زیر صفحه‌نمایش هم مناسب باشد. این حسگر به‌راحتی در زیر نمایشگر جای می‌گیرد و ضخامتش معادل ضخامت حسگری ۱۶ مگاپیکسلی با پیکسل‌های یک میکرومتری و حسگری ۲۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۰٫۹ میکرومتری است.

چه نکات دیگری باید درباره‌ی حسگرهای جدید سامسونگ بدانیم؟

دو حسگر ایزوسل GM5 و ایزوسل JD1 که به‌ترتیب از وضوح ۴۸ و ۳۲ مگاپیکسل بهره می‌برند، به نسخه‌ی ویژه‌ای از استاندارد HDR مجهزند. سامسونگ می‌گوید این استاندارد HDR با رویکردی ویژه، فرایند پردازش تصویر را تسریع می‌کند. در این الگوریتم، بازخوانشی از هر ردیف از پیکسل‌ها با اکسپوژر کوتاه و متوسط و بلند ثبت و به پردازنده‌ی گوشی فرستاده می‌شود. طبق گفته‌ی سامسونگ، این راهکار HDR سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر است. با درنظرگرفتن این حقیقت که راهکار سامسونگ برپایه‌ی پیکسل‌های ترکیب‌شده‌ی ۱٫۴ میکرومتری طراحی شده و به پیکسل‌های منفرد کوچک‌تر متکی نیست، تصاویر حاصل از آن روشن‌تر و واضح‌‌تر خواهند بود و نویز کمتری خواهند داشت.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 233 تاريخ : شنبه 29 شهريور 1399 ساعت: 19:45

کمپانی سامسونگ طی هفته های گذشته محصولات زیادی را معرفی و روانه ی بازار کرد، یک سری از گوشی های هوشمند گلکسی  Z فلیپ 5G و گلکسی Z فولد 2، گلکسی نوت 20 و گلکسی نوت 20 اولترا و دو تبلت و یک گلکسی واچ 3 وارد بازار کرد. اینطور که به نظر می رسد فرآیند معرفی محصولات جدید هنوز به پایان نرسیده است. این کمپانی قبل از برگزاری اولین بخش از مراسم گلگسی آنکپد 2020، با منتشر کردن اطلاعیه ای از گوشی گلکسی Z فلیپ 5G پرده برداری کرد. . سپس در مراسم آنپکد گوشی‌های نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا به‌همراه محصولات دیگر معرفی شدند. سامسونگ مدتی بعد اعلام کرد دومین بخش از مراسم گلکسی آنپکد را با محوریت گلکسی زد فولد ۲ برگزار می‌کند.
سامسونگ سومین بخش رویداد گلکسی آنپکد 2020 را ۲ مهر برگزار می‌کند

درکنار این‌ها گفته می‌شود که نسخه‌ی طرفداران گلکسی اس ۲۰ سامسونگ قرار است به‌دلیل داشتن قیمت پایین‌تر، در برخی موارد ضعیف‌تر از گلکسی اس ۲۰ عمل کند. برای مثال گفته می‌شود گلکسی اس ۲۰ اف ای سامسونگ از صفحه‌نمایشی با وضوح 1080p استفاده می‌کند. طبق شایعه‌ها، گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن از صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶٫۵ اینچ از نوع سوپر AMOLED برخوردار است. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند تراشه‌ی اکسینوس ۹۹۰ داشته باشد و از سه دوربین مجزا در پنل پشتی استفاده کنداینکه جدیدترین گوشی سامسونگ درنهایت به چه قیمتی به بازار عرضه می‌شود، چیزی است که از آن اطلاعی نداریم. اسنپدراگون ۸۶۵ تا پیش از معرفی اسنپدراگون 865 پلاس، به‌عنوان تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام شناخته می‌شد و به‌طور کلی می‌تواند قدرت پردازشی بسیار خوبی ارائه دهد. بر اساس اطلاعات رسمی، اسنپدراگون ۸۶۵ مجهز به یک هسته‌ی کورتکس A77 با فرکانس ۲٫۸۴ گیگاهرتز، سه هسته‌ی کورتکس A77 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز است.

مدتی پیش بود که گوشی معرفی‌نشده‌ی جدید سامسونگ در وب‌سایت اپراتور ورایزن رؤیت شد. شایعه‌ها و گزارش‌های متشرشده اعلام می‌کنند که گلکسی اس ۲۰ FE سامسونگ قرار است ازلحاظ سخت‌افزاری برخی شباهت‌ها با مدل استاندارد گلکسی اس 20 داشته باشد که از بین آن‌ها می‌توانیم به صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام اشاره کنیم.

طی بیانیه‌ای رسمی، سومین بخش از مراسم گلکسی آنپکد امسال در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود. آن‌طور که سامسونگ می‌گوید، روز ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲ مهر ۱۳۹۹) ساعت ۱۸:۳۰ به‌وقت تهران، سومین بخش مراسم آنپکد با شعار گلکسی آنپکد برای تمامی طرفداران (Galaxy Unpacked for Every Fan) برگزار می‌شود. سامسونگ به‌وضوح قصد داشته ازطریق این شعار بگوید که در مراسم پیش‌رو گوشی سامسونگ گلکسی اس 20 فن ادیشن رونمایی خواهد شد؛ گوشی هوشمندی که تاکنون اطلاعات زیادی از آن فاش شده و حتی به رندرهایش نیز دسترسی داریم

اپراتور ورایزن هنوز هم صفحه‌ی گوشی گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن را روی وب‌سایت رسمی خود دارد. در وب‌سایت ورایزن اعلام شده که اس ۲۰ فن ادیشن در رنگ‌های متنوع شامل قرمز و آبی تاریک و صورتی و سبز نعنایی به بازار عرضه می‌شود. سامسونگ به‌طور معمول عادت دارد که گوشی‌هایش را در اپراتورها و مناطق متنوع دنیا با رنگ‌های مختلف عرضه کند. بیانیه‌ی رسمی سامسونگ برای اعلام تاریخ برگزاری سومین بخش مراسم گلکسی آنپکد، شامل رنگ‌های آبی تاریک و سبز نعنایی است. سامسونگ طی سال‌‌های گذشته، نسخه‌ی ضعیف‌تر گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 را با پسوند «لایت» همراه کرد، اما امسال تصمیم گرفت باری دیگر سراغ استفاده از پسوند فن ادیشن برود. شاید سامسونگ

 اگر طرفدار برند سامسونگ بوده و از سال‌ها پیش اخبار این شرکت را دنبال کرده باشید، قطعا عبارت فن ادیشن به گوش‌تان آشنا می‌آید. سال‌ها پیش گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ دچار مشکلات فراوانی شد و شرکت کره‌ای تلاش کرد مدل بدون مشکل آن را با پسوند فن ادیشن به بازار عرضه کند نمی‌خواهد اس ۲۰ فن ادیشن در ذهن کاربران به‌عنوان مدل ضعیف‌تر گلکسی اس ۲۰ نقش ببندد؛ خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که دو گوشی یادشده شباهت‌های متعددی به یکدیگر دارند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 223 تاريخ : سه شنبه 25 شهريور 1399 ساعت: 20:37

با توجه به خبرهای منتشر شده، اینطور که به نظر می رسد به زودی شاهد معرفی و سپس عرضه سیستم عامل جدید گوگل و اندروید 11 باشیم. با این حال محصولات زیادی در بازار موجود هستند که آپدیت اندروید 10 را به دلایل مختلف دریافت نکرده اند. کمپانی های سازنده گوشی هوشمند محصولات بالا رده را در اولویت عرضه به روزرسانی قرار می دهند و سپس برای محصولات میان‌رده پریمیوم آپدیت اندروید ۱۰ را عرضه می‌کنند.
اندروید 10 برای نوکیا 2.1 و ردمی 8A دوال شیائومی عرضه شد

محصولات پایین‌رده نیز در بیشتر مواقع در نظر گرفته نمی‌شوند. حال، اخباری به گوش می‌رسد که دو شرکت شیائومی و HMD گلوبال برای محصولات پایین‌رده خود به‌نام‌های نوکیا 2.1 و ردمی 8 دوال آپدیت اندروید ۱۰ را عرضه کرده‌اند گوشی نوکیا ۲.۱ با نسخه‌ای تضعیف‌شده (Go Edition) اندروید ۸.۱ عرضه شد و سپس نسخه‌ی تضعیف‌شده‌ی اندروید ۹ را دریافت کرد.

گوشی شیائومی ردمی 8A دوال نسخه‌ای ویژه از ردمی 8 a است که برای بازار هند در نظر گرفته شد. تفاوت اصلی دو نسخه نیز برخورداری ردمی 8A دوال از دوربینی دوگانه خلاصه می‌شود. هردو مدل از تراشه اسنپدراگون ۴۳۹ به‌همراه ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. درحال‌حاضر ردمی ۸ و ردمی ۸ ای به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را دریافت کرده‌اند و حال نوبت به نسخه ویژه ردمی ۸ ای دوال رسیده تا مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل شود.

محصول HMD گلوبال از تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ قدرت می‌گیرد و دارای ۱ گیگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی است. در مورد آپدیت باید گفت که نوکیا ۲.۱ نسخه کامل اندروید ۱۰ را دریافت نمی‌کند و درواقع برخی از ویژگی‌های آخرین سیستم‌عامل عرضه‌شده‌ی گوگل را نخواهد داشت. مقامات شرکت HMD گلوبال توضیح داده‌اند که نوکیا ۲.۱ برای ۱۰ درصد از کاربران آسیایی عرضه شده است و انتظار می‌رود از ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) دراختیار تمامی کاربران نوکیا ۲.۱ قرار گیرد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوگل,گوشی هوشمند,اندروید 11, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 23 شهريور 1399 ساعت: 20:08

بر اساس اطلاعات منتشر شده، کمپانی مایکروسافت طی گزارشی جدید اعلام نمود، که خرید نوکیا (به همراه موارد دیگر) در مجموع ضرری ۲.۱ میلیارد دلاری برای مایکروسافت در سه ماهه قبل  به همراه داشته است. درآمدهای حاصل از ویندوزهای OEM یا شرکت‌های سازنده کامپیوتر طرف قرارداد با مایکروسافت با کاهشی ۲۲ درصدی روبرو شده که به دلیل قطع پشتیبانی از ویندوز XP بوده است. اما درآمد حاصل از خط تبلت‌های سرفیس به دلیل فروش بسیار خوب سرفیس پرو ۳ و سرفیس ۳ با رشدی ۱۱۷ درصدی روبرو شده و درآمدهای آن را به ۸۸۸ میلیون دلار رسانده است.جدا از نوکیا، مایکروسافت در مجموع ۲۲.۲ میلیارد دلار درآمد ثبت کرده که حاصل آن ۶.۴ میلیارد سود بوده است.

ضرر بزرگ مایکروسافت در سه‌ماهه قبل

مایکروسافت بر خلاف ویندوزهای قبلی، از ویندوز ۱۰ به عنوان یک سرویس یاد می‌کند که به صورت مداوم آپدیت‌های جدیدی دریافت خواهد کرد و چون سابق بسته‌های نرم افزاری در کار نخواهد بود. سودآوری این ویندوز تا حد زیادی به موفقیت بخش اسمارت‌فون این شرکت بستگی دارد. بازار مدت‌هاست که در انتظار یک پرچمدار از سوی مایکروسافت قرار دارد. بر اساس شنیده‌ها مایکروسافت در اکتبر اولین پرچمدارش را پس از خرید نوکیا معرفی خواهد کرد. باید دید آیا ویندوز ۱۰ می‌تواند این گوشی‌ها را به پرسودترین کسب و کار مایکروسافت تبدیل کند.

کسب و کار اسمارت‌فون مایکروسافت نیز نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته و به فروشی ۸.۴ میلیون دستگاه رسیده است. ولی فروش دستگاه‌ها با قیمت پایین‌تر از متوسط عامل کاهش ۶۸ درصدی درآمد آن بوده است. بخش اکس‌باکس نیز با رشدی ۳۰ درصدی، ۱.۴ میلیون کنسول به فروش رسانده است. سرویس آفیس ۳۶۵ هم رشد کم‌نظیری به ثبت رسانده و نسبت به سه‌ماهه قبل ۳ میلیون کاربر بیشتر جذب کرده است. حاصل این رشد ۱۵ میلیون کاربر برای این سرویس بوده است. سود این سرویس از ۱۷ درصد سال قبل به ۲۶ درصد در این سه‌ماهه رسیده است.

اما نگاه‌ها به هفته آینده و انتشار رسمی ویندوز ۱۰ است. با توجه به آنچه که تاکنون از این سیستم عامل دیده‌ایم، به نظر نمی‌رسد که شاهد عملکردی به بدی ویندوز ۸ برای آن باشیم. اما مایکروسافت قطعا باید تبلیغات و عرضه اولیه بسیار موفقی را برای سودآوری این سیستم عامل در نظر بگیرد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,نوکیا,تبلت,کامپیوتر, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 242 تاريخ : پنجشنبه 20 شهريور 1399 ساعت: 15:34

با توجه به گزارشات اعلام شده، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل 2014 متوقف کرد درواقع بیش از 6 سال از به روز رسانی این سیستم عامل میگذرد. حال طبق آمار منتشر شده حدود ۱.۲۶ درصد از لپ تاپ ها و کامپیوترهای سرتاسر جهان مبتنی بر ویندوز هستند. برای مقایسه می‌توانیم به ویندوز ۸ با سهم ۰.۵۷ درصدی و ویندوز ویستا با سهم ۰.۱۲ اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل‌های بسیار جوان تری محسوب می شوند.

میلیون‌ها کاربر همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند


مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ متوقف کرد و این یعنی بیش از ۶ سال از ارائه‌ی به‌روزرسانی مهم برای این سیستم‌عامل می‌گذرد. با توجه به اینکه گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کامپیوتر فعال در جهان وجود دارد، پس طبق این آمار حدود ۲۵.۲ میلیون کامپیوتر مبتنی بر ویندوز XP در حال فعالیت هستند.

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ به معنای کاهش استفاده از ویندوز ۷ بوده که طی یک سال گذشته، درصد کامپیوترهای مبتنی بر آن از ۳۱.۵۳ درصد به ۲۲.۳۱ درصد رسیده است. با توجه به اینکه ماه‌ها قبل پشتیبانی از ویندوز7 متوقف شده ، کاربران برای بهره‌گیری از آپدیت‌های جدید باید ویندوز سیستم خود را ارتقا دهند.

در این میان، طبق گزارش منتشر شده ویندوز ۱۰ با داشتن سهم ۶۰ درصدی همچنان حرف اول را می‌زند که این رقم حدود ۱۲ ماه قبل ۵۰ درصد بود. در بین کامپیوترهای اپل هم باید به سهم ۳.۴۹ درصدی Mac OS X 10.15 و سهم ۲.۹۶ و ۱.۴۴ درصدی Mac OS X 10.14 و ۱۰.۱۳ اشاره کنیم.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,ویندوز XP,ویستا, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 240 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 19:06

با توجه به گزارشات اعلام شده، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل 2014 متوقف کرد درواقع بیش از 6 سال از به روز رسانی این سیستم عامل میگذرد. حال طبق آمار منتشر شده حدود ۱.۲۶ درصد از لپ تاپ ها و کامپیوترهای سرتاسر جهان مبتنی بر ویندوز هستند. برای مقایسه می‌توانیم به ویندوز ۸ با سهم ۰.۵۷ درصدی و ویندوز ویستا با سهم ۰.۱۲ اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل‌های بسیار جوان تری محسوب می شوند.

میلیون‌ها کاربر همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند


مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ متوقف کرد و این یعنی بیش از ۶ سال از ارائه‌ی به‌روزرسانی مهم برای این سیستم‌عامل می‌گذرد. با توجه به اینکه گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کامپیوتر فعال در جهان وجود دارد، پس طبق این آمار حدود ۲۵.۲ میلیون کامپیوتر مبتنی بر ویندوز XP در حال فعالیت هستند.

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ به معنای کاهش استفاده از ویندوز ۷ بوده که طی یک سال گذشته، درصد کامپیوترهای مبتنی بر آن از ۳۱.۵۳ درصد به ۲۲.۳۱ درصد رسیده است. با توجه به اینکه ماه‌ها قبل پشتیبانی از ویندوز7 متوقف شده ، کاربران برای بهره‌گیری از آپدیت‌های جدید باید ویندوز سیستم خود را ارتقا دهند.

در این میان، طبق گزارش منتشر شده ویندوز ۱۰ با داشتن سهم ۶۰ درصدی همچنان حرف اول را می‌زند که این رقم حدود ۱۲ ماه قبل ۵۰ درصد بود. در بین کامپیوترهای اپل هم باید به سهم ۳.۴۹ درصدی Mac OS X 10.15 و سهم ۲.۹۶ و ۱.۴۴ درصدی Mac OS X 10.14 و ۱۰.۱۳ اشاره کنیم.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,ویندوز XP,ویستا, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 250 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 19:05

با توجه به گزارشات اعلام شده، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل 2014 متوقف کرد درواقع بیش از 6 سال از به روز رسانی این سیستم عامل میگذرد. حال طبق آمار منتشر شده حدود ۱.۲۶ درصد از لپ تاپ ها و کامپیوترهای سرتاسر جهان مبتنی بر ویندوز هستند. برای مقایسه می‌توانیم به ویندوز ۸ با سهم ۰.۵۷ درصدی و ویندوز ویستا با سهم ۰.۱۲ اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل‌های بسیار جوان تری محسوب می شوند.

میلیون‌ها کاربر همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند


مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ متوقف کرد و این یعنی بیش از ۶ سال از ارائه‌ی به‌روزرسانی مهم برای این سیستم‌عامل می‌گذرد. با توجه به اینکه گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کامپیوتر فعال در جهان وجود دارد، پس طبق این آمار حدود ۲۵.۲ میلیون کامپیوتر مبتنی بر ویندوز XP در حال فعالیت هستند.

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ به معنای کاهش استفاده از ویندوز ۷ بوده که طی یک سال گذشته، درصد کامپیوترهای مبتنی بر آن از ۳۱.۵۳ درصد به ۲۲.۳۱ درصد رسیده است. با توجه به اینکه ماه‌ها قبل پشتیبانی از ویندوز7 متوقف شده ، کاربران برای بهره‌گیری از آپدیت‌های جدید باید ویندوز سیستم خود را ارتقا دهند.

در این میان، طبق گزارش منتشر شده ویندوز ۱۰ با داشتن سهم ۶۰ درصدی همچنان حرف اول را می‌زند که این رقم حدود ۱۲ ماه قبل ۵۰ درصد بود. در بین کامپیوترهای اپل هم باید به سهم ۳.۴۹ درصدی Mac OS X 10.15 و سهم ۲.۹۶ و ۱.۴۴ درصدی Mac OS X 10.14 و ۱۰.۱۳ اشاره کنیم.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,ویندوز XP,ویستا, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 262 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 19:05

با توجه به گزارشات اعلام شده، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل 2014 متوقف کرد درواقع بیش از 6 سال از به روز رسانی این سیستم عامل میگذرد. حال طبق آمار منتشر شده حدود ۱.۲۶ درصد از لپ تاپ ها و کامپیوترهای سرتاسر جهان مبتنی بر ویندوز هستند. برای مقایسه می‌توانیم به ویندوز ۸ با سهم ۰.۵۷ درصدی و ویندوز ویستا با سهم ۰.۱۲ اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل‌های بسیار جوان تری محسوب می شوند.

میلیون‌ها کاربر همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند


مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ متوقف کرد و این یعنی بیش از ۶ سال از ارائه‌ی به‌روزرسانی مهم برای این سیستم‌عامل می‌گذرد. با توجه به اینکه گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کامپیوتر فعال در جهان وجود دارد، پس طبق این آمار حدود ۲۵.۲ میلیون کامپیوتر مبتنی بر ویندوز XP در حال فعالیت هستند.

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ به معنای کاهش استفاده از ویندوز ۷ بوده که طی یک سال گذشته، درصد کامپیوترهای مبتنی بر آن از ۳۱.۵۳ درصد به ۲۲.۳۱ درصد رسیده است. با توجه به اینکه ماه‌ها قبل پشتیبانی از ویندوز7 متوقف شده ، کاربران برای بهره‌گیری از آپدیت‌های جدید باید ویندوز سیستم خود را ارتقا دهند.

در این میان، طبق گزارش منتشر شده ویندوز ۱۰ با داشتن سهم ۶۰ درصدی همچنان حرف اول را می‌زند که این رقم حدود ۱۲ ماه قبل ۵۰ درصد بود. در بین کامپیوترهای اپل هم باید به سهم ۳.۴۹ درصدی Mac OS X 10.15 و سهم ۲.۹۶ و ۱.۴۴ درصدی Mac OS X 10.14 و ۱۰.۱۳ اشاره کنیم.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,ویندوز XP,ویستا, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 19:05

با توجه به گزارشات اعلام شده، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل 2014 متوقف کرد درواقع بیش از 6 سال از به روز رسانی این سیستم عامل میگذرد. حال طبق آمار منتشر شده حدود ۱.۲۶ درصد از لپ تاپ ها و کامپیوترهای سرتاسر جهان مبتنی بر ویندوز هستند. برای مقایسه می‌توانیم به ویندوز ۸ با سهم ۰.۵۷ درصدی و ویندوز ویستا با سهم ۰.۱۲ اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل‌های بسیار جوان تری محسوب می شوند.

میلیون‌ها کاربر همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند


مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ متوقف کرد و این یعنی بیش از ۶ سال از ارائه‌ی به‌روزرسانی مهم برای این سیستم‌عامل می‌گذرد. با توجه به اینکه گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کامپیوتر فعال در جهان وجود دارد، پس طبق این آمار حدود ۲۵.۲ میلیون کامپیوتر مبتنی بر ویندوز XP در حال فعالیت هستند.

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ به معنای کاهش استفاده از ویندوز ۷ بوده که طی یک سال گذشته، درصد کامپیوترهای مبتنی بر آن از ۳۱.۵۳ درصد به ۲۲.۳۱ درصد رسیده است. با توجه به اینکه ماه‌ها قبل پشتیبانی از ویندوز7 متوقف شده ، کاربران برای بهره‌گیری از آپدیت‌های جدید باید ویندوز سیستم خود را ارتقا دهند.

در این میان، طبق گزارش منتشر شده ویندوز ۱۰ با داشتن سهم ۶۰ درصدی همچنان حرف اول را می‌زند که این رقم حدود ۱۲ ماه قبل ۵۰ درصد بود. در بین کامپیوترهای اپل هم باید به سهم ۳.۴۹ درصدی Mac OS X 10.15 و سهم ۲.۹۶ و ۱.۴۴ درصدی Mac OS X 10.14 و ۱۰.۱۳ اشاره کنیم.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,ویندوز XP,ویستا, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 244 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 19:05

با توجه به گزارشات اعلام شده، کمپانی مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در آوریل 2014 متوقف کرد درواقع بیش از 6 سال از به روز رسانی این سیستم عامل میگذرد. حال طبق آمار منتشر شده حدود ۱.۲۶ درصد از لپ تاپ ها و کامپیوترهای سرتاسر جهان مبتنی بر ویندوز هستند. برای مقایسه می‌توانیم به ویندوز ۸ با سهم ۰.۵۷ درصدی و ویندوز ویستا با سهم ۰.۱۲ اشاره کنیم که هر دو سیستم‌عامل‌های بسیار جوان تری محسوب می شوند.

میلیون‌ها کاربر همچنان از ویندوز XP استفاده می‌کنند


مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP را در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ متوقف کرد و این یعنی بیش از ۶ سال از ارائه‌ی به‌روزرسانی مهم برای این سیستم‌عامل می‌گذرد. با توجه به اینکه گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کامپیوتر فعال در جهان وجود دارد، پس طبق این آمار حدود ۲۵.۲ میلیون کامپیوتر مبتنی بر ویندوز XP در حال فعالیت هستند.

افزایش محبوبیت ویندوز ۱۰ به معنای کاهش استفاده از ویندوز ۷ بوده که طی یک سال گذشته، درصد کامپیوترهای مبتنی بر آن از ۳۱.۵۳ درصد به ۲۲.۳۱ درصد رسیده است. با توجه به اینکه ماه‌ها قبل پشتیبانی از ویندوز7 متوقف شده ، کاربران برای بهره‌گیری از آپدیت‌های جدید باید ویندوز سیستم خود را ارتقا دهند.

در این میان، طبق گزارش منتشر شده ویندوز ۱۰ با داشتن سهم ۶۰ درصدی همچنان حرف اول را می‌زند که این رقم حدود ۱۲ ماه قبل ۵۰ درصد بود. در بین کامپیوترهای اپل هم باید به سهم ۳.۴۹ درصدی Mac OS X 10.15 و سهم ۲.۹۶ و ۱.۴۴ درصدی Mac OS X 10.14 و ۱۰.۱۳ اشاره کنیم.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,ویندوز XP,ویستا, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 233 تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 ساعت: 19:05

بر اساس گزارشات اعلام شده، عرضه ی گوشی های سری گلکسی اس 20اتفاقات فراوانی را به همراه داشت.از طرفی با شیوع ویروس کرونا و قیمت بسیار بالای گوشی های سامسونگ که بسیاری از کاربران را نسبت به خرید دلسرد کرده است. از آنجایی سری نوت معمولا بین کاربران محبوب تر است، کاربران بسیاری از این بابت که این کمپانی اشتباهات سری قبل را مجددا تکرار می کند نگران بودند اما اینطور که به نظر می رسد، گلکسی نوت 20 توانست رکورد بی نظیری را از لحاظ فروش در انگلستان از خود به جای بگذارد.
فروش بی نظیر سری گلکسی نوت ۲۰ در انگلستان

متأسفانه آمار دقیق فروش گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا مشخص نشده اما با نگاهی به سری گلکسی اس ۲۰ و علاقه ی زیاد مردم برای خیرد مدل اولترای آن ، به نظر می‌رسد در این سری نیز مدل اولترا فروش بهتری داشته باشد. البته قابلیت‌های جذاب‌تر نوت ۲۰ اولترا هم می‌توانند در فروش بیشتر آن تأثیرگذار باشند. برای مثال این گوشی نمایشگری ۶٫۹ اینچی از نوع Dynamic AMOLED داشته که رفرش ریت آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. گوشه‌های خمیده‌ی نمایشگر نیز زیبایی خاصی به محصول بخشیده. در طرف مقابل اما نوت ۲۰ نمایشگری تخت داشته که رفرش ریت در آن به ۶۰ هرتز می‌رسد. حتی وضوح تصویر آن نیز از +QHD به +FHD کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش شعبه‌ی انگلستان سامسونگ، سری گلکسی نوت ۲۰ توانستند رکورد فوق‌العاده‌ای از لحاظ فروش از خود به جای بگذارند. طبق این گزارش، گوشی‌های این سری ۴۹ درصد از سری نوت ۱۰ فروش بیشتری داشتند. این در حالی است که نه تنها سایه‌ی سنگین کرونا هنوز هم حس می‌شود، بلکه نماینده‌های جدید سامسونگ قیمت بالایی هم دارند.

در بین تمام رنگ‌بندی‌های موجود برای این دو گوشی، رنگ برنزی که اتفاقا رنگ سال سامسونگ هم به حساب می‌آید و واقعا زیباست، تقاضای بسیار زیادی داشته. به گفته‌ی سامسونگ، ۴۶ درصد کل فروش گوشی‌های سری نوت ۲۰ متعلق به رنگ برنزی بوده. هنوز مشخص نیست، دیگر رنگ‌ها (سبز، خاکستری، مشکی و سفید) به صورت مجزا چه عملکردی از خود به نمایش گذاشتند اما با این حال به نظر می‌رسد همه‌ی آن‌ها در مجموع تنها ۵۴ درصد از کل فروش را تشکیل دادند.

همچنین مدل اولترا از دوربین‌ اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۵ برابری اپتیکال و ۵۰ برابری هیبریدی و فوق عریض ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد که این میزان در مدل استاندارد به ۱۲، ۶۴ با بزرگ‌نمایی ۳ برابری هیبریدی و ۱۲ مگاپیکسلی تغییر پیدا می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد توجیه خوبی برای نماینده‌ی قدرتمندتر وجود دارد. البته‌ همه‌ی این‌ها در شرایطی است که بتوانید حداقل ۱۳۰۰ دلار برای آن بپردازید.

در بازار اروپا گلکسی نوت ۲۰ اولترا با ترکیب سخت‌افزاری اگزینوس ۹۹۰، ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به‌عنوان نسخه‌ی پایه به فروش می‌رسد. این در حالی است که میزان رم در مدل استاندارد به ۸ گیگابایت می‌رسد که همین موضوع می‌تواند دلیل خوبی برای افزایش فروش گلکسی نوت ۲۰ اولترا باشد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,گلکسی نوت 20, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 229 تاريخ : دوشنبه 10 شهريور 1399 ساعت: 14:12

بر اساس اطلاعات منتشر شده، ساعاتی قبل کمپانی سونی در ژاپن از گوشی های میا رده اکسپریا 8 لایت رونمایی کرد که از لحاظ ظاهری ومشخصات سخت افزاری همان اکسپریا 10 عرضه شده است. در واقع مهم ترین  تفاوت این گوشی نسبت به اکسپریا ۱۰ مربوط به دوربین‌های اصلی است.
کمپانی سونی از گوشی میان‌رده اکسپریا ۸ لایت رونمایی کرد

اکسپریا ۸ لایت از تراشه قدیمی اسنپ‌دراگون ۶۳۰ بهره می‌برد که از عمر آن بیش از ۳ سال می‌گذرد. سونی برای این گوشی از نمایشگر ۶ اینچی LCD با رزولوشن FHD+ و نسبت تصویر ۲۱:۹ استفاده کرده است. همانطور که گفتیم مهم‌ترین تفاوت این گوشی نسبت به اکسپریا ۱۰ مربوط به دوربین‌های اصلی است و حالا شاهد بهره‌گیری از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی به همراه دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی هستیم. برای مقایسه باید بگوییم اکسپریا ۱۰ با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی روانه‌ی بازار شده است.

در بخش فوقانی نمایشگر حاشیه‌ی ضخیمی دیده می‌شود که درون آن یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تعبیه شده است و از بین دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توانیم به داشتن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، پورت USB-C و باتری ۲۸۷۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کنیم. این گوشی در کمال تعجب از اندروید پای بهره می‌برد که تقریبا ۲ سال سن دارد و نسخه بسیار قدیمی اندروید به حساب می‌آید.

کاربران ژاپنی برای خرید مدل مبتنی بر ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی این گوشی باید مبلغ ۲۸۰ دلار را بپردازند و از بین دو رنگ سفید و مشکی حق انتخاب دارند. طبق اعلام سونی، از تاریخ ۱ سپتامبر (۱۱ شهریور) این گوشی در قفسه فروشگاه‌های ژاپن قرار می‌گیرد.

سونی اعلام نکرده که دوربین ثانویه دقیقا از چه نوعی محسوب می‌شود ولی با توجه به تبلیغات منتشر شده این احتمال وجود دارد که سنسور ۸ مگاپیکسلی به‌عنوان یک نوع سنسور تشخیص عمق پیشرفته انجام وظیفه می‌کند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سونی,گوشی هوشمند,اکسپریا10, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 245 تاريخ : پنجشنبه 6 شهريور 1399 ساعت: 16:49

با توجه فراگیر شدن ویروس کرونا در سال 2020، این بیماری تاثیر شدیدی رو روند فروش گوشی های هوشمند به شدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است از طرفی در این شرایط بغرنج اکثر کمپانی ها قیمت پرچم دارهای خود را به شدت افزایش دادند و همین مسئله موجب شد بسیاری از کاربران به سمت گوشی های میان رده و مقرون به صرفه تمایل پیدا کردند. همین مسئله باعث شد تا فروش گوشی های بالا رده با مشکل روبه رو شود.  مانند اتفاقی که رد فصل دوم سال جاری، با سری اس 20 و سری Aسامسونگ افتاد.
آیا معضل فروش گوشی‌های سری اس ۲۰ برای آیفون ۱۲ هم تکرار خواهد شد؟

در فصل دوم امسال، گوشی‌های اقتصادی سری A سامسونگ موفق شدند محصولات منتشر شده در سال ۲۰۲۰ را از لحاظ فروش پشت سر بگذارند. این شاید خبر خوبی برای غول کره‌ای باشد که میان‌رده‌های آن عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند اما در واقع این موضوع از بخش دیگری به آن‌ها لطمه وارد کرده. بدیهی است پرچم‌دارها قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و نمی‌توان برتری آن‌ها به نسبت میان‌رده‌ها را انکار کرد اما سامسونگ با مجهز کردن میان‌رده‌های خود به قابلیت‌های عالی، فاصله آن‌ها را با پرچم‌دارها بسیار کمتر از گذشته کرده.

به گزارش شرکت تحلیل داده کانتار (kantar)، شیوع ویروس کرونا تاثیر شدیدی روی روند فروش گوشی‌های هوشمند داشت و بسیاری از شرکت‌ها را با مشکل مواجه کرد. برای مثال سامسونگ درست در زمان شیوع این ویروس از گوشی‌های سری اس ۲۰ رونمایی کرد؛ بنابراین این پرچم‌دارها نتوانستند آنطور که باید در بازار بدرخشند. البته قیمت بسیار بالایی را هم که سامسونگ‌ برای آن‌ها در نظر گرفت در این مسئله بی‌تاثیر نبود. از طرفی سامسونگ با عرضه گوشی‌های میان‌رده و قدرتمند از سری A با ویژگی‌های فراوان در حد پرچم‌دارها، توانست همچنان بخش بزرگی از بازار را در اختیار خود داشته باشد. اما این موضوع تا حدی پیش رفت که سری A حتی جلوی فروش پرچم‌دارها را نیز گرفتند.

در حال حاضر اما شرکت‌هایی نظیر اپل و شیائومی توانستند در فصل دوم سال جاری، با عرضه گوشی‌های قدرتمند و ارزان قیمت، آمار خوبی را از خود به جای بگذارند. این در حالی بود که هواوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به دلیل تحریم‌های سفت و سخت آمریکا، در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و در بازارهای جهانی با مشکل مواجه شده.

مثلا سامسونگ گوشی A71 و A51 را که در حال حاضر از بهترین میان‌رده‌های این شرکت به حساب می‌آیند به قابلیت هایی مجهز کرده که پیش‌تر در سری اس ۲۰ شاهد بودیم. این در حالی است که اختلاف قیمت بسیار زیادی هم بین آن‌ها وجود دارد. همچنین شنیدیم گوشی‌های میان‌رده این شرکت در سال‌های آتی به قابلیت لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز خواهند شد. همه این‌ها باعث شده کاربران تمایلی به خرید پرچم‌دارهای گران قیمت نداشته باشند. برای درک این موضوع باید بدانید در بازارهای بزرگ اروپا، گلکسی اس ۲۰ تنها در انگلستان در بین ۱۰ گوشی پرفروش قرار گرفته که این اصلا آمار خوبی نیست.

کوپرتینویی‌ها اما بر خلاف سال‌های قبل، سیاست درست و به موقعی را در پیش گرفتند. آن‌ها آیفون SE 2020 را مجهز به پردازنده قدرتمند A13 و آخرین نسخه از سیستم عامل iOS، با قیمت زیر ۶۰۰ دلار راهی بازار کردند و قیمت آیفون ۱۱ را نیز تا پایین‌ترین حد ممکن کاهش دادند. همین مسأله موجب شد در کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، ژاپن، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلستان، این دو محصول به ترتیب در رتبه اول و دوم از لحاظ فروش قرار بگیرند.

البته بخش بزرگی از مشکلات هواوی به خاطر تحریم گوگل است. به موجب این تحریم، کاربران نمی‌توانند به هیچ یک از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل دسترسی داشته باشند. این مسئله باعث شد شرکت‌هایی نظیر شیائومی، وان پلاس، اوپو و به مرور جایگاه این شرکت را در بازارهای جهانی تصاحب کنند.

کانتار همچنین طی یک نظرسنجی، در رابطه با تاثیر ویروس کرونا روی تصمیم‌ گیری کاربران برای خرید گوشی هوشمند سوالاتی پرسید که بخش بزرگی از آن‌ها اعلام کردند قصد خرید گوشی مورد نظر را نداشتند. به لطف این نظر سنجی می‌توانیم تغییر عقیده مردم از خرید گوشی‌های گران قیمت به گوشی‌های ارزان قیمت را نیز به وضوح مشاهده کنیم. (نظر سنجی مربوط به نیمه دوم سال جاری است).

رنگ زرشکی: لغو کردن خرید – رنگ سبز: تمایل به پرداخت مبلغ بیشتر – رنگ قرمز: به تاخیر انداختن خرید محصول – رنگ سبز (یشمی): خرید محصول طبق برنامه قبلی رنگ زرد: تمایل به پرداخت مبلغ کمتر

کاملا مشخص است کاربران برای خرید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تمایل بیشتری از خود نشان می‌دهند و این مسئله می‌تواند در نهایت به فروش کمتر گوشی‌های بالارده شرکت‌هایی نظیر اپل و سامسونگ بیانجامد که قیمت بسیار زیادی دارند. اینطور که به نظر می‌رسد پرچم‌دارهای سری نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ نیز قرار است با قیمت بالایی راهی بازار شوند. بدین ترتیب گوشی‌هایی نظیر آیفون SE، گلکسی A71 5G، گلکسی اس ۱۰ لایت و احتمالا اس ۲۰ لایت، ارزش خرید بسیار بیشتری پیدا کرده و این موضوع شاید کمی خطرناک باشد.

شیائومی هم به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های موفق در این زمینه عمل کرد و توانست به نسبت سال گذشته، در پنج کشور بزرگ اروپایی ۶ درصد از لحاظ فروش رشد داشته باشد. بدین ترتیب آن‌ها توانستند بزرگ‌ترین شرکت چینی یعنی هواوی را پشت سر گذاشته و سومین فروشنده برتر گوشی هوشمند در فصل دوم سال جاری شوند. در طرف مقابل هواوی نه تنها در بازار اروپا بلکه در استرالیا و ژاپن نیز با کاهش فروش مواجه شد. حتی در کشور چین که این شرکت حدودا ۵۰ درصد سهم فروش را در اختیار داشت، آیفون ۱۱ توانست با تخفیف فوق‌العاده‌ای که اپل برای آن در نظر گرفت، به رتبه اول صعود کند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : ویروس کرونا,گوشی هوشمند,افزایش قیمت,سامسونگ, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 237 تاريخ : سه شنبه 4 شهريور 1399 ساعت: 13:27

چند روز قبل رگولاتوری چین (TENAA) با صدور تاییدیه، طراحی و مشخصات گوشی ZTE A20 5G را فاش کرد محصولی که ظاهرا عنوان اولین گوشی هوشمندی که مجهز به دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد شد. از مشخصات آن می توان به نمایشگر اولد ۶.۹۲ اینچی با وضوح +FHD و حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌ای اشاره کرد.

مشخصات ZTE A20 فاش شد؛ نخستین گوشی دارای دوربین زیر نمایشگر

طبق اسناد منتشر شده در سایت TENAA، این گوشی با شماره مدل A2121 از نمایشگر اولد ۶٫۹۲ اینچی با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد که در زیر این نمایشگر حسگر اثر انگشت تعبیه شده است. در ضمن مهم‌ترین ویژگی این گوشی ZTE دوربین زیر نمایشگر آن به حساب می‌آید که یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی چنین وظیفه‌ای را بر عهده دارد. در پنل پشتی هم دوربین چهارگانه توجه را جلب می‌کند که از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی (احتمالا اولترا واید) و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی (احتمالا تشخیص عمق و ماکرو) تشکیل شده است.

در ضمن نباید پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه microSD را از قلم بیندازیم. انرژی این گوشی از جانب ۴۱۲۰ میلی‌آمپر ساعت تأمین می‌شود و به‌زودی در دو رنگ سفید و آبی روانه‌ی بازار چین می‌شود.

قلب تپنده این گوشی یک تراشه مبتنی بر پردازنده ۸ هسته‌ای با سرعت ۲٫۴ گیگاهرتز است که اسنپ‌دراگون ۷۶۵G با این مشخصات تطابق دارد. در کنار آن باید به تعبیه ۶، ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم هم اشاره کنیم. به غیر از این سه مقدار حافظه رم، کاربران از بین ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی حق انتخاب دارند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : تکنولوژی,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 245 تاريخ : شنبه 1 شهريور 1399 ساعت: 18:04